• Winterbanden van Goodyear - slider-home-pand(1)

Winterbanden van Goodyear

Winterbanden van Goodyear - header-goodyear-banden

Bij Veenstra banden & autoservice kunt u zeker terecht voor winterbanden van Goodyear.
Winterbanden van Goodyear zijn er voor personenauto, bestelwagen, trucks, SUV 4x4 en nog veel meer.

Goodyear winterbanden geeft u meer grip en veiligheid in de winter.
Diverse bandentesten hebben dit bewezen.

Wilt u meer weten over de winterbanden van Goodyear?

Ga naar overzicht winterbanden >


Als het gaat om kwaliteit winterbanden dan kiest u voor Goodyear.




Winterbanden van Goodyear - goodyear-logo

Pagina's

Nieuws

  • Nieuwe website online!

    Om u nog beter van dienst te kunnen zijn hebben we een compleet nieuwe website gelanceerd. Onze nieuwe website is geheel responsive en dus geschikt voor desktop, tablet en mobiel.

    Natuurlijk laten we het hier niet bij en zullen we in de nabije toekomst de website verder doorontwikkelen.
    Mocht u leuk tips, suggesties of opbouwende kritiek hebben dan staan we hier altijd voor open en kunt u ons mailen.


    U bent van harte welkom en de kofiie staat altijd klaar!

    Met vriendelijke groet,
    Team Veenstra banden & autoservice.


     

  • Wat is een TPMS systeem?

    Het bandenspanningscontroleysteem TPMS staat voor 'Tyre Pressure Monitoring System' en  is sinds 1 november 2014 verplicht op elke nieuwe personenauto. De juiste bandenspanning is niet alleen goed voor de verkeersveiligheid. Ook de levensduur van je banden neemt toe en het brandstofverbruik neemt af.

    Hoe werkt het?

    Een auto met een TPMS-systeem heeft een controlelampje op het dashboard. Het waarschuwt je als de spanning in één of meer banden 20% te laag is of als de bandenspanning de ondergrens van 1,5 bar heeft bereikt. Als je een lekke band hebt dan constateert het systeem dat snel. Je hebt dan nog voldoende tijd om naar de dichtst bijzijnde bandenspecialist te rijden of je auto op een veilige plek te parkeren. Hierdoor loop je dus minder risico op een klapband.

    De voordelen

    • altijd de juiste bandenspanning
    • minder risico op een klapband
    • langere levensduur van je banden
    • brandstofbesparing
    • milieubesparing

    Winterbanden van Goodyear - tpms-contentheader

    Er zijn twee soorten...

    Direct TPMS-systeem

    Een direct TPMS-systeem werkt met sensoren die de bandenspanning meten. Die meetsignalen geven ze vervolgens door aan de elektronica van het voertuig. Elke band heeft zijn eigen sensor, die van buiten niet zichtbaar is. De meeste sensoren zitten direct achter het ventiel. Weet je niet welk TPMS-systeem er in jouw auto zit? Kijk dan in het instructieboekje van je auto of vraag het aan je bandenspecialist.
     
    Direct TPMS: werk voor de bandenspecialist
    Elke keer als een auto met direct TPMS bij de bandenspecialist in de werkplaats komt, wordt het systeem met speciale apparatuur uitgelezen. De bandenspecialist controleert de werking van de sensoren en test de status van de batterij in elke sensor. Deze werkzaamheden staan op de factuur op het moment dat je bijvoorbeeld je zomerbanden door winterbanden laat vervangen. Automobilisten met een extra set wielen voor hun winterbanden moeten een tweede set sensoren kopen om ook in de winter van de voordelen van TPMS te profiteren. De bandenspecialist moet deze sensoren op de wielen monteren en ook werkzaamheden op softwaregebied verrichten. Dit brengt wat extra kosten met zich mee, maar die kosten wegen niet op tegen de voordelen van een goed functionerend TPMS-systeem, het hele jaar door.

    Indirect TPMS-systeem

    Een indirect TPMS-systeem werkt op basis van de software van de auto, dus zonder sensor. Dit systeem maakt gebruik van het feit dat een band met een te lage spanning een kleinere omtrek heeft dan een band met de juiste spanning. Een band met een kleinere omtrek draait sneller rond. De elektronica van de auto meet dat verschil en kan zo bepalen of de band nodig opgepompt moet worden.

    Indirect TPMS: instellen kun je zelf
    Bij een auto met een indirect TPMS moet je zo nu en dan via het dashboard een eenvoudige handeling verrichten. Bijvoorbeeld nadat de banden zijn opgepompt. Het is een kwestie van een knopje indrukken of een scherm bedienen. Net als bij het instellen van de navigatieapparatuur. Hoe dat moet, staat in het instructieboekje. Als het indirecte TPMS goed werkt, heeft de VACO-bandenspecialist geen omkijken naar het systeem op het moment dat je langskomt om bijvoorbeeld je banden te wisselen. In de meeste gevallen heb je dan ook geen extra kosten. Ook niet als je je versleten banden door nieuwe laat vervangen. Het kan echter gebeuren dat alles wel goed is ingesteld, maar dat het controlelampje op het dashboard toch een foutmelding geeft. Rijd dan toch even langs bij de bandenspecialist.

     

    Heb je vragen over TPMS? Neem dan gerust contact met ons op, we vertellen je er graag over.

    > Neem contact op

     

     

  • Trilt je auto of het stuur?

    BALANCEREN

    Een trillende auto is een grote ergernis voor de bestuurder. Vaak is een onbalans in de banden de oorzaak hiervan. De trillingen hangen sterk samen met de snelheid waarmee je rijdt. Als de snelheid van de auto toeneemt, neemt ook de kracht van de onbalans toe. Bijvoorbeeld: een onbalans van 50 gram op een band van 24 inch wordt een onbalans van 18,9 kg bij een snelheid van 120 km/u. 

    Problemen die ontstaan door onbalans

    Naast de vervelende trillingen in het stuur en de auto heeft onbalans ook gevolgen voor de verkeersveiligheid:
    • verlies van contact tussen de band en de weg (minder grip op de weg)
    • versnelde slijtage en onregelmatige slijtageplekken op de banden
    • comfortverlies voor de bestuurder en vermoeidheid bij langere reizen
    • overmatig brandstofverbruik
    • vroegtijdige slijtage van alle stuurdelen en ophanging (vooral de schokdempers)

    Winterbanden van Goodyear - bandveilig

    Hoe kom ik er vanaf

    Met de meest moderne balanceerapparatuur bepalen wij de grootte en positie van de onbalans. Vervolgens kan de exacte hoeveelheid balanceergewicht op de juiste plaats worden aangebracht en verdwijnt de onbalans.

    Wil je meer weten over onbalans of een afspraak maken? Neem dan contact op.

    > Neem contact op

     

     

  • De bandenwisselweken zijn begonnen

    De bandenwisselweken

    Het voorjaar is in aantocht en dit betekent dat de winterbanden weer omgewisseld kunnen worden voor de zomerbanden. Een zomerband is bij hogere temperaturen de meest veilige in zijn soort en verbetert de grip op het wegdek en verkort daardoor de remweg. Plan dus direct uw afspraak!

    Als de gemiddelde temperatuur weer boven de 7 graden komt is het tijd om je winterbanden weer om te wisselen voor zomerbanden. Dit is beter voor de veiligheid, je portemonnee en het milieu.

    Maak bij ons een afspraak

    Waarom terugwisselen naar zomerbanden?

    • De grip van winterbanden vermindert bij zomerse temperaturen ten opzichte van zomerbanden.
    • Bij hogere temperaturen is de remweg van een winterband op een droog wegdek langer dan van een zomerband. Dit komt door het zachtere rubber van een winterband.
    • In de zomer zijn ook de slijtage en het brandstofverbruik met winterbanden hoger dan met zomerbanden.
    • Ook is de wegligging minder als je met winterbanden rijdt bij zomerse temperaturen.

    Winterbanden van Goodyear - visual-700x70014

    Interesse in zomerbanden?

    Dankzij de unieke samenstelling van het rubber hebben zomerbanden in warmere periodes bij temperaturen van circa 10 graden of hoger een betere grip op het wegdek dan in de wintermaanden.
 Daarnaast hebben zomerbanden een kortere remweg, produceren ze minder afrolgeluid en realiseert u een gunstiger brandstofverbruik. Twijfelt u nog? Kom dan langs voor advies over zomerbanden. Of neem contact met ons op.

    Lees alles over zomerbanden


    Kent u ons bandenhotel al?

    Elk voorjaar en najaar wisselen we de banden: van winterbanden naar zomerbanden en andersom. Het ideale moment van de bandenwissel communiceren wij met u via onze social media kanalen. We wisselen uw banden in ons bandenhotel.
    Het bandenhotel is een geconditioneerde ruimte waar wij uw banden en wielen kunnen opslaan. Uw NAW-gegevens staan in ons systeem: zo weten wij altijd welk type band van u bij ons in de opslag ligt. De bandenhotel prijs is opgebouwd uit een montage- en opslagtarief.

    Lees alles over het bandenhotel

    Winterbanden van Goodyear - foto_bandenhotel

     

     

     

    bron: bandveilig.nl  - kiesdebesteband.nl

  • Tikkende tijdbom?

    Winterbanden van Goodyear - bandenspanning-1

    BANDENSPANNING  > 30% onderspanning leidt tot 50% meer slijtage.

    Rubber is poreus. Een band verliest daardoor 0,1 bar spanning per maand. Als je met onderspanning rijdt, dan vervormt je band en heb je minder grip op de weg. Ook verbruik je meer brandstof, slijten je banden sneller en is het slechter voor het milieu. Pomp daarom regelmatig - liefst één keer per maand - je banden op.

    Een tikkende tijdbom? - Risico's van te lage bandenspanning

    • Langere remweg.
    • Slecht stuurgedrag van de auto.
    • Kans op een klapband.
    • Meer slijtage van de band.
    • Hoger brandstofgebruik.

    Tips om je bandenspanning op peil te houden

    • De juiste bandenspanning staat in het instructieboekje van je auto of op de sticker aan de binnenkant van het brandstofklepje of de deurstijl.
    • Controleer bij voorkeur de banden als ze koud zijn (niet meer dan 5 km op gereden).
    • Vergeet de reserveband niet.
    • Check elke twee maanden je bandenspanning.

     

    20% onderspanning leidt tot 10% hogere rolweerstand   >   10% meer rolweerstand veroorzaakt 2% meer brandstofverbruik.

     
     

    bron: www.bandveilig.nl  |  Vaco

  • Ben je de weg kwijt?

    Trekt je auto naar één kant? Rij dan even langs bij ons. Wij kunnen aan de slijtage van je banden zien wat het probleem is.

    UITLIJNEN

    Als je met je auto ergens tegenaan botst dan kan dit een afwijking in de uitlijning veroorzaken. Dit merk je tijdens het rijden als je stuur naar één kant trekt of als je auto te zwaar of juist te licht stuurt. Rijd je hiermee door, dan slijten je banden scheef af. Kortom, geen veilige situatie als je plotseling moet remmen. 

    Gevolgen van een verkeerde uitlijning

    • slechte wegstabiliteit 
    • slechte stuurcontrole
    • onvoorspelbaar weggedrag van je auto 
    • slijtage van je banden (waardoor je sneller nieuwe banden nodig hebt)
    • meer brandstofverbruik
    • snellere slijtage van mechanische onderdelen
    • slechter rijcomfort
    • verminderde verkeersveiligheid

    Winterbanden van Goodyear - de-weg-kwijt-big

    Uitlijnen is een specialisme

    Uitlijnen lijkt in eerste instantie eenvoudig. Maar er is een groot verschil tussen iemand die 'groen' kan afstellen en iemand die echt weet wat hij aan het doen is. Wij zijn zijn gespecialiseerd in uitlijnen. We herkennen als geen ander de slijtagepatronen op een band zodat we meteen zien wat het probleem is. En met professionele apparatuur lossen we snel het probleem voor je op zodat je weer veilig op weg kunt.

    Mogelijke oorzaken van stuurklachten

    • Een verschil tussen de linker- en rechterband in: spanning, maat, type, profiel, wielmaat, coniciteit (kegeleffect)
      - Verkeerde voertuiguitlijning
      - Eén rem blijft hangen
      - Stuurbekrachtigingssensor staat verkeerd afgesteld
      - Afwijking in de band

      Winterbanden van Goodyear - sporingsslijtage_400x195px

      Heb je vragen of wil je een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

      Maak bij ons een afspraak

    bron: bandveilig.nl - Vaco

  • Goodyear bandenactie tot € 60,- retour

    Van 1 april t/m 31 mei 2017 heeft Goodyear een cashback actie voor de bandenmerken Goodyear & Dunlop.
    Kies voor € 60,00 korting en de kortste remafstand!

    - Geldig voor alle maten
    - Zomer, vierseizoenen en winterbanden

    Winterbanden van Goodyear - schermafbeelding_2017-03-29_om_15
    incl. BTW
    Winterbanden van Goodyear - banner-left_nl_nl

    Hoe werkt deze actie?

    Ga naar de website > www.promo.goodyear.nl en registreer u zelf en ontvang via de e-mail een unieke code.

    Bij aanschaf van 2 of 4 Goodyear of Dunlop banden bij Veenstra banden in Sneek en op vertoon van uw ontvangen code ontvangt u direct de korting op uw factuur. Heeft u geen code aangemaakt? Informeer dan aan de balie bij ons voor een kortings code als u van plan bent Goodyear of Dunlop banden aan te schaffen.


    Welke band past bij mijn voertuig?


    Winterbanden van Goodyear - naar-goodyear-website

    Wij adviseren u graag..
    Heeft u interesse in Goodyear of Dunlop banden? Wij helpen u graag met de juiste keuze. Ga naar ons offerte formulier en vul deze zo compleet mogelijk in.

    Vraag offerte aan


    Heeft u vragen over deze actie? Lees dan de actievoorwaarden door > hier te klikken

     

  • Lichtmetalen wielen, een technisch hoogstandje

    Winterbanden van Goodyear - lichtmetalen-wielen

    WIELEN

    Lichtmetalen wielen geven je auto een mooiere en sportievere uitstraling. Maar bij de keuze van een nieuwe set wielen draait het niet alleen om het uiterlijk. Een wiel moet aan een aantal technische eisen voldoen. Zo moet het wiel bijvoorbeeld voldoende draagvermogen hebben. En eenmaal onder je auto verdienen je mooie wielen ook wat extra aandacht. Ze worden tenslotte blootgesteld aan regen, pekel, modder en ook hete remstof kan schade aan je wielen veroorzaken. Hieronder een aantal punten waar je op moet letten bij de aanschaf van lichtmetalen wielen.

    Draagvermogen

    De belangrijkste technische eigenschap van een wiel is het draagvermogen. Het gewicht van je auto bepaalt het minimale draagvermogen dat de wielen moet hebben. Heb je bijvoorbeeld een SUV of een bestelwagen? Dan kan het zijn dat het draagvermogen van een standaardwiel niet voldoende is om het voertuig te dragen. Vraag ons om advies.

    ET-waarde

    Bij de keuze van een wiel speelt de ET-waarde (wielbolling) een belangrijke rol. ET is een afkorting van ‘Einpresstiefe’ en bepaalt wat de spoorbreedte van de auto is. Bij de montage van een ander wiel moet de ET-waarde nagenoeg gelijk zijn aan de ET-waarde van het origineel gemonteerde wiel. Anders kan er een afwijking in het stuurgedrag ontstaan. Laat je adviseren door Veenstra banden & autoservice.

    Wielmaat & configurators

    Bij iedere auto hoort een standaardwielmaat. Maar het is vaak mogelijk om grotere en bredere wielen onder een auto te monteren. In de winter kun je terug naar een maatje kleiner. Ommonteren naar een andere wielmaat is specialistisch werk. Laat je daarom adviseren door Veenstra banden & autoservice. Er zijn ook onlineconfigurators beschikbaar, waarbij je het kenteken invoert en vervolgens een lijst met geschikte wielen voor een specifieke auto te zien krijgt. Voor meer informatie over uw lichtmetalenwielen neem > contact met ons op.

    Winterbanden van Goodyear - borbet-velgen-configuratorWinterbanden van Goodyear - wielengids-velgen-configuratorWinterbanden van Goodyear - alcar-velgen-configurator

    Bezoek ook onze showroom aan de Klompenmakersstraat 6 in Sneek waar we veel lichtmetalenwielen op voorraad hebben. Wij adviseren u graag.

    Juiste wielbouten

    In veel gevallen hebben de wielen van de zomerbandenset een ander soort wielbouten dan de wielen voor de winterbandenset. Controleer of de wielbouten van de gemonteerde wielen passen op het reservewiel van de auto. Is dit niet het geval? Zorg dan voor een extra set wielbouten. Zo kom je langs de kant van de weg niet voor verrassingen te staan.

    Bewaren wielbouten/wielsloten

    Bewaar de wielbouten van de wielen die bij je bandenspecialist in opslag liggen bij het reservewiel. Zo raken ze niet kwijt en heb je ze bij de wissel in het voorjaar direct bij de hand. Wielsloten worden gemonteerd in plaats van een wielmoer of wielbout. Ze voorkomen diefstal van band-wielcombinaties. Voor het monteren en demonteren heb je een speciale sleutel of adapter nodig om ze los te draaien. Bewaar deze sleutel ook bij het reservewiel.

    De voordelen van een tweede set wielen

    • De wissel gaat sneller en is goedkoper;
    • Complete band-wielcombinaties hoeven niet per se opnieuw gebalanceerd te worden. Het controleren van de balancering is wel aan te raden;
    • Minder kans op beschadiging van de band omdat de band niet telkens opnieuw gemonteerd hoeft te worden;
    • Een extra set wielen is een meerwaarde bij de verkoop van je auto.
    • > informeer ook naar ons bandenhotel

    Winterbanden van Goodyear - foto_bandenhotel

     

    Download > hier in PDF de nieuwe Wielen special 2017 of klik op afbeelding.

    Winterbanden van Goodyear - wielenspecial

     

    bron: bandveilig.nl & Vaco

     

  • Zo voorkom je aquaplaning

    PROFIELDIEPTE

    Bij te weinig profieldiepte verliest de band het contact met de weg en de auto wordt onbestuurbaar. Op de afbeelding hiernaast zie je goed de grip van de band op de weg bij verschillende profieldieptes. Op de weg ligt 3 mm water. Zoals je ziet heeft een band bij hoge snelheid en een profiel van 1,6 mm nauwelijks meer contact met het wegdek. Je banden kunnen het water op de weg niet meer goed afvoeren, je auto begint te glijden en wordt onbestuurbaar. Levensgevaarlijk dus. 

    ZO VOORKOM JE AQUAPLANING

    Tip 1: controleer je profieldiepte

    Het allerbelangrijkste is ervoor te zorgen dat je banden voldoende profieldiepte hebben. Laat dit bij twijfel controleren door je bandenspecialist. De wettelijke minimale profieldiepte van zomerbanden is 1,6 mm.

    Tip 2: controleer je bandenspanning

    Als je banden een te lage bandenspanning hebben, dan vervormen deze meer en kun je minder goed sturen. Ook hebben je banden een langere remweg. Check daarom elke twee maanden je bandenspanning.

    Tip 3: pas je snelheid aan

    Een slip ontstaat vaak omdat de bestuurder te hard heeft gereden. Blijf daarom alert bij veranderende weersomstandigheden. Pas je snelheid aan en houd meer afstand van je voorganger.

    Winterbanden van Goodyear - invloed-van-profieldiepte-550x400
     

    ZELF JE PROFIELDIEPTE CONTROLEREN

    De profieldiepte van banden kun je ook zelf controleren. Op de zijkant van de band staat een zogeheten TWI-markering (Tread Wear Indicator). Ongeveer ter hoogte van deze markering zitten profieldieptemeters in de hoofdgroeven van de band. Bij winterbanden staat naast de TWI ook de WWI (Winter Wear Indicator) op de band. Zijn je banden versleten tot op de TWI of WWI? Dan is het hoog tijd voor nieuwe banden.

    Wat is de wettelijke minimale profieldiepte? 

    De wettelijke minimale profieldiepte in Nederland  is 1,6 mm voor zomerbanden en winterbanden. VACO adviseert voor de verkeersveiligheid om zomerbanden te vervangen bij 2 mm. Winterbanden beginnen hun winterse eigenschappen te verliezen bij 4 mm. Voor winterbanden adviseert VACO daarom een minimale profieldiepte van 4 mm bij gebruik in de winter.

    Heeft u nieuwe banden nodig? vraag dan een offerte aan, we helpen u graag.

    Vraag offerte aan


    bron: bandveilig.nl

     
  • Caravan, camper of trailer uit de stalling?

    Feit: door het stilstaan beschadigen je banden

    Het grootste deel van het jaar staat je caravan, camper of trailer in de stalling en dus stil. Veel automobilisten denken dat je banden door dit stilstaan niet beschadigen. Niets is minder waar. Grote kans dat je banden vlak afgesleten, uitgedroogd of op een andere manier beschadigd zijn. Ga je hiermee de weg op, dan loop je een groot risico op een klapband. 

    Voorbeelden van bandbeschadigingen

    Winterbanden van Goodyear - schermafbeelding_2017-04-28_om_11
    Carvanband met verouderingsslijtage


    Winterbanden van Goodyear - schermafbeelding_2017-04-28_om_11

    Op beide banden zie je kleine gevaarlijke verouderingsbarstjes in het profiel en op de zijkant van de band. Als je deze over het hoofd ziet, is de kans op een klapband groot.


    Check je banden op beschadigingen

    Bandenrubber droogt na verloop van tijd uit. Ozon, UV-straling en hoge temperaturen zijn de boosdoeners. Een caravan staat tijdens de vakantie vaak de hele dag in de brandende zon. Grote kans dat je banden hierdoor beschadigd zijn. Dat kan je zien aan kleine droogtescheurtjes in het profiel of op de zijkant van de band. Ook door het lange stilstaan in de stalling slijten je banden vaak, maar dan op één plek. Gevolg: een vlakke band en vervelende trillingen als je rijdt. Laat daarom je banden even goed controleren voordat je op weg gaat!

    Check de profieldiepte

    Met een profiel van 1,6 mm heeft een band bij hoge snelheid nauwelijks meer contact met het wegdek. Je banden kunnen het water op de weg niet meer goed afvoeren, je auto begint te glijden en wordt onbestuurbaar. Dit wil je niet als je met je caravan, camper of paardentrailer op de snelweg rijdt. > Lees meer over hoe je aquaplaning kan voorkomen.

    Check de bandenspanning

    Rubber is poreus. Een band verliest daardoor 0,1 bar spanning per maand. Als je met onderspanning rijdt, dan vervormt je band en heb je minder grip op de weg. Ook verbruik je meer brandstof, slijten je banden sneller en is het slechter voor het milieu. Pomp daarom regelmatig - liefst één keer per maand - je banden op. Lees ook eens > deze tips hoe je je bandenspanning op peil kan houden. 

    Veilig op weg: 5 tips

    1. Check je banden of laat ze controleren
    2. Check het maximale draagvermogen
    3. Verdeel de lading van het voertuig gelijkmatig
    4. Dek de banden op de camping af, zodat ze niet de hele dag in de zon staan
    5. Verhoog de bandenspanning tot max 3,5 bar als je voertuig de stalling weer ingaat.

    Heeft u vragen of wilt u meer informatie over Caravan, camper en trailer banden? Neem dan gerust > contact met ons op of kom langs! De koffie staat klaar.

    Bezoek ook onze pagina Camper & caravan banden

    > Camper & caravan banden

     

    bron: bandveilig.nl

  • Nieuwe wetgeving winterbanden in Duitsland per 1 januari 2018

    Duitsland

    >> bekijk hier de uitgebreide kaart over regelgeving winterbanden per land.

    Winterbanden
    Verplicht bij winterse omstandigheden. De Duitse wetgeving omschrijft deze winterse omstandigheden als: ijzel, samengepakt sneeuw, smeltend sneeuw en gladheid door ijs en rijp. Deze verplichting geldt ook voor motoren en buitenlandse voertuigen. Aanhangers en caravans vallen buiten deze regeling.

    Bij ongeschikte banden onder het voertuig bedraagt de boete € 60,-. Bij hindering van het overige verkeer wordt dit verhoogd naar € 80,-. Bovendien kan betrokkenheid bij een verkeersongeval, buiten de eigen schuld, leiden tot medeaansprakelijkheid.

    Nieuwe wetgeving per 1 januari 2018
    Vanaf 1 januari 2018 gelden alleen winterbanden met het sneeuwvloksymbool als winterbanden. Winterbanden met een M+S-codering voldoen dan niet meer. Deze nieuwe wetgeving geldt ook voor allseason-banden.

    Er is nog wel een overgangsregeling van toepassing tot 30 september 2024. Als je kunt aantonen dat de banden met M+S-codering gekocht zijn voor 1 januari 2018 dan hoef je deze niet meteen te vervangen. Dit valt te controleren op de DOT-code die op de band staat. De laatste vier cijfers staan voor de productiedatum. Zo betekent 3215: de 32e week van 2015. 

    Alle winterbanden die gekocht worden na 1 januari 2018 moeten een sneeuwvloksymbool hebben.

    Sneeuwkettingen
    Verplicht bij bord op de aangedreven as van het trekkende voertuig. Sneeuwkettingen moeten TüV gekeurd zijn. De maximum snelheid is 50 km/u. Op aanhangwagens zijn sneeuwkettingen toegestaan als het trekkende voertuig ook hiermee is uitgerust.

    Wettelijke minimale profieldiepte
    1,6 mm - alle voertuigtypen
    4,0 mm - personenwagens/lichte bedrijfsvoertuigen (in de winter aanbevolen)

    Spikes
    Niet toegestaan.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek, minimaal een veiligheidshesje en verbanddoos.

    >> bekijk hier de uitgebreide kaart over regelgeving winterbanden per land.

     

    bron: Vaco en bandveilig.nl

     

    Veenstra banden biedt u een ruime keuze in winterbanden

    Wij hebben een groot aantal maten en merken winterbanden op voorraad. Wij kunnen de wissel snel voor u uitvoeren in onze modern ingerichte montagestraat. U kunt daardoor weer snel en veilig de weg op. Aangezien niet iedere band onder uw voertuig past, adviseren wij u graag middels onze webshop waar wij een overzicht tonen van winterbanden en u een offerte kunt aanvragen.

    Ga naar overzicht winterbanden >

     

     

  • Wet- en regelgeving winterbanden Duitsland

    Winterbanden in Duitsland 2017

    Verplicht bij winterse omstandigheden. De Duitse wetgeving omschrijft deze winterse omstandigheden als: ijzel, samengepakt sneeuw, smeltend sneeuw en gladheid door ijs en rijp. Aanhangers en caravans vallen buiten deze verplichting.
    Bij ongeschikte banden onder het voertuig bedraagt de boete € 60,- en bij hindering van het overige verkeer € 80,-. Bovendien kan betrokkenheid bij een verkeersongeval, buiten de eigen schuld, leiden tot medeaansprakelijkheid.

    Nieuwe wetgeving per 1 januari 2018
    Banden met enkel een M+S aanduiding mogen in Duitsland nog tot 30 september 2024 als winterband worden gebruikt, onder de voorwaarde dat ze voor 31 december 2017 zijn geproduceerd. Deze nieuwe wetgeving geldt ook voor allseasonbanden. De productiedatum van de band is vast te stellen aan de hand van de viercijferige code op de zijwand van de band.

    Sneeuwkettingen
    Verplicht bij bord voor de aangedreven as(sen). Sneeuwkettingen moeten TüV gekeurd zijn. Aanhangers moeten ook voorzien zijn van sneeuwkettingen als het trekkende voertuig hiermee is uitgerust. De maximum snelheid is 50 km/u.

    Minimale profieldiepte
    1,6 mm (wettelijk voor zomerbanden)
    4,0 mm (aanbevolen voor winterbanden)

    Spikes
    Niet toegestaan.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek.
    Verbanddoos.
    Veiligheidshesje (minimaal één).

    > alles over winterbanden

    bron: Vaco

    Veenstra is niet verantwoordelijk voor de inhoud en gebruik van deze informatie en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist of volledig weergeven van deze gegevens.

  • Wet- en regelgeving winterbanden Frankrijk

    Regelgeving winterbanden Frankrijk 2017

    Winterbanden
    Verplicht bij bord. Ook als er geen bord staat, kan bij een aanrijding schuld worden toegewezen.

    Wettelijke minimale profieldiepte
    1,6 mm (zomer- en winterbanden)

    Sneeuwkettingen
    Het is niet verplicht sneeuwkettingen aan boord te hebben. Op besneeuwde wegen zijn kettingen toegestaan, ongeacht welke periode. Op de Franse toegangsweg naar de Mont-Blanc-tunnel is het wel verplicht om sneeuwkettingen aan boord te hebben van 1 oktober tot en met 30 april.

    Op sommige bergpassen is montage van kettingen op de aangedreven as(sen) verplicht. Dit wordt aangegeven met het bord ‘B26’ ‘Chaînes à neige obligatoires’. Na het bord ‘B44’ vervalt de verplichting. De maximum snelheid is 50 km/u.

    Het aantal kettingen is niet precies omschreven. Artikel 9 van het arrest van 18 juli 1985 luidt: ‘afneembare antislipsystemen moeten het vertrek, de besturing en de afremming van het voertuig garanderen’. Bij het gebruik van autosocken in plaats van kettingen moet er in de auto een sticker ‘Certifié Équipement Spécial’ aanwezig zijn.

    Spikes
    Toegestaan van 11 november tot en met 31 maart voor voertuigen die goederen transporteren (maximum toegestane snelheid is 90 km/u). Als het nodig is kan de duur van de termijn regionaal worden aangepast. Daarnaast moet op het voertuig een sticker zichtbaar zijn dat er banden met spikes zijn gemonteerd.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek
    Veiligheidshesje

    > alles over winterbanden 


    bron: Vaco

    Veenstra banden is niet verantwoordelijk voor de inhoud en gebruik van deze informatie en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist of volledig weergeven van deze gegevens.

  • Wet- en regelgeving winterbanden Oostenrijk

    Regelgeving winterbanden Oostenrijk 2017

    Winterbanden
    Verplicht bij winterse omstandigheden (sneeuw, natte sneeuw of ijs) van 1 november tot en met 14 april. Als alternatief zijn sneeuwkettingen op de aangedreven as(sen) ook toegestaan als de wegen met een sneeuw- of ijslaag zijn bedekt. Boetes variëren van € 35,- tot € 5.000,-.

    Sneeuwkettingen
    Van 1 november tot en met 14 april verplicht aan boord voor de aangedreven as(sen). Sneeuwkettingen (of winterbanden) zijn verplicht als dit met een verkeersbord wordt aangegeven. De maximum snelheid is 50 km/u. Sneeuwkettingen moeten voldoen aan de Oostenrijkse Ö-Norm: V5117 (voor personenwagens). Producten uit landen die lid zijn van de Europese Unie en voorzien van een CE-nummer zijn ook toegestaan. Systemen ‘Nichtketten’ die vallen onder norm V5121 zijn niet toegestaan als alternatief voor sneeuwkettingen.

    Wettelijke minimale profieldiepte
    1,6 mm (zomer).
    4,0 mm (winter).

    Spikes
    Toegestaan van 1 november tot en met 31 mei. De maximum snelheid is 100 km/u op autosnelwegen en 80 km/u op overige wegen. Alle banden moeten van spikes zijn voorzien. Daarnaast moet op het voertuig een sticker zichtbaar zijn dat er banden met spikes zijn gemonteerd.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek.
    Veiligheidshesje.
    Verbanddoos.

    > alles over winterbanden

     

    bron: Vaco

    Veenstra banden is niet verantwoordelijk voor de inhoud en gebruik van deze informatie en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist of volledig weergeven van deze gegevens.

  • Wet- en regelgeving winterbanden Tsjechië

    Wet- en regelgeving winterbanden in Tsjechië 2017

    Winterbanden
    Verplicht bij winterse omstandigheden in de periode van 1 november tot en met 31 maart. En op bepaalde wegen als dit met een bord wordt aangegeven in de periode van 1 november tot en met 30 april.

    Sneeuwkettingen
    Verplicht bij bord (vooral in bergachtige gebieden). De sneeuwkettingen moeten ten minste gemonteerd worden op de aangedreven as(sen). Bij een combinatievoertuig zijn twee paar kettingen verplicht. De maximum snelheid is 50 km/u.

    Wettelijke minimale profieldiepte 
    1,6 mm voor zomerbanden.
    4,0 mm voor winterbanden.

    Spikes
    Niet toegestaan.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek.
    Reservelampjes.
    Veiligheidshesje.
    Verbanddoos.

    > alles over winterbanden

     

    bron: Vaco

    Veenstra banden is niet verantwoordelijk voor de inhoud en gebruik van deze informatie en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist of volledig weergeven van deze gegevens.

  • Checklist: veilig rijden in de winter

    Winter- en zomerbanden zijn speciaal ontwikkeld voor de seizoenen. Het rubber van een winterband is bijvoorbeeld zachter. Hierdoor heb je meer grip in de winter. Wissel daarom twee keer per jaar, dan ben je altijd goed voorbereid op alle - vaak onverwachte - weersomstandigheden.
    Een goed moment om te wisselen is het ingaan van de zomer- en wintertijd.

    Winterbanden van Goodyear - bandenwisselweken-1

    De twee belangrijkste voordelen van winterbanden

    1.Met winterbanden heb je een betere remweg, bij sneeuw én regen
    Het rubber van een winterband is zachter. Dit zorgt bij lagere temperaturen voor extra grip. Op een besneeuwde weg is de remweg meer dan de helft korter dan bij zomerbanden. Dit betekent dat je bij een snelheid van 50 km/u maar liefst 28 meter eerder stilstaat. Op nat wegdek is de remafstand met winterbanden ook korter. Bij een snelheid van 100 km/u sta je 4 meter eerder stil dan dezelfde auto op zomerbanden. Dit kan dus net het verschil betekenen tussen wel of geen aanrijding.

    2.Met winterbanden heb je meer grip
    In het profiel van een winterband zitten zogeheten lamellen. Dit zijn kleine inkepingen en werken als een soort 'grijpers' op de weg. Hierdoor heb je meer grip bij remmen en optrekken op bijvoorbeeld sneeuw.

    Winterbanden van Goodyear - remweg-4-meter-2-koloms

    Checklist

    Zorg dat je auto winterklaar is
    Goede winterbanden zijn natuurlijk een must. Maar denk er ook aan je accu te testen voordat het koud wordt. Zorg voor voldoende antivries in het koelsysteem en vergeet de ruitenspoeiervloeistof niet bij te vullen met antivries ruitenvloeistof. Let ook op dat je ruitenwissers goede rubbers hebben, voorkom dat deuren dichtvriezen en smeer deurrubbers op tijd in met bijvoorbeeld een siliconenspray. En ga niet met een bijna lege benzinetank de weg op.

    Haastige spoed…
    Als het regent of sneeuwt ontstaan vaak file’s. Check daarom van tevoren de weersvoorspellingen en houd rekening met extra reistijd. Houd bij slecht weer meer afstand dan anders en kijk ver vooruit. Trek rustig op, stuur rustig, rem niet plotseling en stuur bochten niet te scherp in. Gaat het ijzelen? Neem geen risico en blijf dan gewoon thuis.

    Check je bandenspanning
    Rubber is poreus. Je banden verliezen dus geleidelijk aan lucht. Als je banden te zacht zijn, heb je minder grip en een langere remweg. Daarnaast slijten je banden sneller en kost het je meer brandstof. Controleer daarom iedere maand je bandenspanning.

    Blijf ook met winterbanden alert!
    Pas je snelheid aan aan de weersomstandigheden en denk niet: “Mij kan niks gebeuren, want ik rijd op winterbanden”. Houd er rekening mee dat als je de snelheid verdubbelt, de remweg verviervoudigt. Dit geldt niet alleen bij sneeuw. Ook bij regen moet je je snelheid aanpassen om aquaplaning te voorkomen.

    Let op bij bruggen, tunnels en verschillend asfalt
    Bruggen, tunnels en wegen die in de schaduw liggen, kunnen verraderlijk glad zijn. Ook overgangen in verschillende soorten asfalt zijn gevaarlijk. Als je van ZOAB-asfalt naar normaal asfalt gaat, dan kan het zicht door het opspattende water ineens veel minder worden. Ook wat ouder asfalt is vaak gladder.

    >> lees meer over winterbanden

    Interesse in winterbanden?

    ga naar overzicht winterbanden

     

    Winterbanden van Goodyear - bandenwisselweken-1

  • Wet- en regelgeving winterbanden Zweden

    Wet en regelgeving winterbanden in Zweden

    Winterbanden
    Verplicht van 1 december tot en met 28 februari bij winterse omstandigheden (sneeuw, natte sneeuw of ijs). Verplichting geldt ook voor getrokken materieel zoals aanhangwagens. Allseasonbanden worden niet als winterband gezien. Lokale autoriteiten hanteren een lijst om te bepalen of een band wordt gezien als een winterband specifiek voor de aangedreven as(sen). Vraag uw VACO-bandenspecialist voor meer informatie.

    Sneeuwkettingen
    Niet verplicht. Sneeuwkettingen kunnen op de aangedreven as(sen) worden gebruikt als alternatief voor winterbanden. Bij voorwielaandrijving moeten er ook op de achteras sneeuwkettingen zijn gemonteerd.

    Wettelijke minimale profieldiepte
    1,6 mm voor zomerbanden.
    3,0 mm voor winterbanden.

    Spikes
    Toegestaan van 1 oktober tot en met 14 april en buiten deze periode als de weersomstandigheden dit vereisen. Spikes moeten op alle vier de banden zijn gemonteerd. Aanhangers moeten ook voorzien zijn van spikes als het trekkende voertuig hiermee is uitgerust. Daarnaast moet op het voertuig een sticker zichtbaar zijn dat er banden met spikes zijn gemonteerd. Plaatselijk kunnen spikes verboden zijn als dit met een bord wordt aangegeven.

    Verplicht meenemen in het voertuig
    Gevarendriehoek.

    bron: VACO

    Veenstra banden is niet verantwoordelijk voor de inhoud en gebruik van deze informatie en kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet juist of volledig weergeven van deze gegevens.

  • Winterbanden... geen overbodige luxe!

    Sneeuw, gladheid en ongelukken. Het is weer winter in het land. En dus laait de discussie over winterbanden weer op. Hoe nuttig zijn ze nou? Héél nuttig met deze weersomstandigheden, zocht Marc de Jong uit.

    Bekijk het filmpje.

     

    Wilt u meer weten over winterbanden? > klik hier

  • Een stillere en comfortabele rit met de auto?


    De drie voornaamste oorzaken die geluid produceren tijdens een autorit zijn:

    1. Wind (vooral bij hogere snelheden)
    2. Motor
    3. Banden (profiel, groeven)

    Winterbanden van Goodyear - geluid-reductie-goodyear

    De oplossing een schuimlaag: FIT (foam in Tire) banden van Goodyear - Dunlop

    Hoe het geluid verminderen?
    – Door een schuimlaag te plakken aan de binnenkant van de band
    – Vermindering van de geluidspieken tot maximaal 11 dB
    – Geluidsniveau in het voertuig gereduceerd met 3 tot 4 decibel (bij montage van 4 banden met schuimlaag)
    – Dit betekent een halvering van het waarneembare geluid in het voertuig in vergelijking met gewone banden

    Winterbanden van Goodyear - schuim-fit-banden

    Een stillere en comfortabele rit, want het bandengeluid in de auto wordt gereduceerd met maar liefst 50%


    In totaal heeft Goodyear 59 bandenmaten beschikbaar - oa de Eagle F1 Asymmetric 3 band of  de UltraGrip performance.

    Wilt u meer weten over dit product? Neem dan contact met ons op, wij vertellen u er graag over.


    Of ga direct naar ons  Overzicht Goodyear banden >

     

     

  • Tijd voor De Zomer Bandenwisselweken.

    Tijd voor de bandenwissel naar Zomerbanden..

    Winterbanden van Goodyear - banden-wissel-zomer

    Voordelen van het wisselen naar zomerbanden

    Als het warmer wordt, is het beter om je winterbanden om te wisselen met je zomerbanden. De voordelen:

    • Met zomerbanden heb je meer grip bij warmere temperaturen
    • Als je op tijd wisselt, verbruik je minder brandstof
    • Met zomerbanden is je remafstand korter bij warmere temperaturen
    • Als je op tijd wisselt, slijten je banden minder snel
    • Dankzij het wisselmoment heb je een extra bandencontrole


    Plan een afspraak >

     

    Waarom wisselen?

    Zomer- en winterbanden zijn speciaal ontwikkeld voor de seizoenen. Het rubber van een zomerband is bijvoorbeeld harder dan dat van een winterband. Hierdoor heb je meer grip in de zomer. In de winter hebben winterbanden weer meer grip door het zachtere rubber. Wissel daarom twee keer per jaar, rond de ingang van de zomer- en wintertijd. 

    Zomer- en winterband: het verschil

    Het allerbelangrijkste verschil tussen een zomer- en winterband is de hardheid van het rubber.

    • Het rubber van zomerbanden is harder dan die van winterbanden. Zou je in de zomer doorrijden op winterbanden, dan sturen de zachtere winterbanden minder precies en gaan eerder slippen. Gevolg: langere remweg, minder grip, meer slijtage en meer brandstofverbruik.
    • Winterbanden zijn gemaakt van zachter en flexibeler rubber. Dit is bij lagere temperaturen juist nodig voor meer grip. Zou je in de winter doorrijden op zomerbanden, dan wordt het rubber te hard en slip je door als je wilt remmen. Hierdoor slijten ook je banden sneller.

    De afbeeldingen hieronder laten goed dit verschil zien:

    Winterbanden van Goodyear - buigzaamheid_winterband-300x249

    Winterbanden van Goodyear - buigzaamheid_zomerband-300x258

    Heeft u interesse in Zomerbanden? Vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan in onze webshop. We hebben alle soorten en maten.

    Overzicht zomer banden >

     

     

     

  • Hoe vaak controleer jij je banden?

    Veel automobilisten rijden rond met beschadigde banden. Hoe vaak controleer jij je banden?

    Check je bandenspanning

    Rubber is poreus. Een band verliest daardoor 0,1 bar spanning per maand. Als je met onderspanning rijdt, dan vervormt je band en heb je minder grip op de weg. Ook verbruik je meer brandstof, slijten je banden sneller en is het slechter voor het milieu. Pomp daarom regelmatig - liefst één keer per maand - je banden op.

    WAT IS DE JUISTE BANDENSPANNING
    Veel automobilisten vragen zich af wat de juiste bandenspanning is voor hun banden. Die vind je in het instructieboekje van je auto, of op de sticker aan de binnenkant van het brandstofklepje, of in de deurstijl. Twijfels? Rijd dan even langs bij ons, we helpen je graag.

    Check je profieldiepte

    Met een profiel van 1,6 mm heeft een band bij hoge snelheid nauwelijks meer contact met het wegdek. Je banden kunnen het water op de weg niet meer goed afvoeren, je auto begint te glijden en wordt onbestuurbaar.

    HOE CONTROLEER JE DE PROFIELDIEPTE
    In het profiel van je band zit een profieldieptemetertje. Deze zit ter hoogte van de letters TWI (Tread Wear Indicator) op de zijkant van je band. Bij winterbanden staat er WWI op de band (Winter Wear Indicator). Is het profiel afgesleten tot aan de profieldieptemeter? Dan is het hoog tijd voor een nieuwe band.  

    > Overzicht nieuwe banden

    Check je banden op beschadigingen

    Bandenrubber droogt na verloop van tijd uit. Dat kan je zien aan kleine droogtescheurtjes in het profiel of op de zijkant van de band. Op de foto hieronder kun je dit duidelijk zien. Loop eens een rondje om je auto en controleer je banden op deze scheurtjes of andere beschadigingen. 

    Winterbanden van Goodyear - schermafbeelding_2017-04-28_om_11

    Wil je meer weten over banden of interesse in nieuwe banden? Neem dan contact met ons op of ga direct naar ons > bandenoverzicht en vraag een geheel vrijblijvende offerte aan. "We helpen je graag..

     

  • Veilig op vakantie

    Winterbanden van Goodyear - carvan_trailer_700x350

    Stalling en bandenslijtage

    Het grootste deel van het jaar staan je caravan, camper of aanhangwagen in de stalling en dus stil. Dit wil niet zeggen dat je banden dan niet slijten. Sterker nog, door het stilstaan ontstaat er juist slijtage aan je banden. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten voordat je de weg opgaat.

    Bandenslijtage door verkeerde bandenspanning

    De juiste bandenspanning is belangrijk voor de veiligheid op de weg en de levensduur van de band. Bij een verkeerde bandenspanning kunnen banden tijdens het rijden oververhit raken. De kans op een klapband is dan groot. Laat je banden vóór vertrek controleren.

    TIP: Schaf een bandenspanningcontrolesysteem (TPMS) aan voor je caravanbanden. Vraag ernaar bij de balie.

    Profiel is vlak afgesleten op één plek (flat-spotting)

    Doordat je caravan, camper of aanhanger in de stalling stilstaat, wordt je band slechts op een klein gedeelte belast. Dit veroorzaakt een vlakke kant op je band. Dit merk je aan vreemde trillingen bij het rijden. Laat je banden voor de zekerheid controleren door ons.

    TIP: Verhoog de bandenspanning tot max 3,5 bar als je voertuig de stalling ingaat.

    Kleine droogtescheurtjes in de band

    Bandenrubber droogt uit. Niet alleen door ozon, ook door UV-straling en hoge temperaturen. Hierdoor ontstaan kleine scheurtjes in de band. Controleer je banden ook hierop voordat je de weg opgaat. Zitten er scheurtjes in je profiel? Rijd dan even langs voor een bandencontrole.

    TIP: Stal je aanhangwagen, caravan of camper koel en zorg voor ventilatie. Dek ook je banden af tegen de zon met een stuk karton.

    Winterbanden van Goodyear - schermafbeelding_2017-04-28_om_11

    Leeftijd van een band

    Na 6 jaar neemt de kans op uitval van de band sterk toe. Ook al 'rijdt' de band weinig kilometers. Na tien jaar kan de band er op het oog zelfs nog prima uitzien, maar schijnt bedriegt soms. Juist daarom is het van groot belang om de banden bijtijds goed te laten controleren en zo nodig te vervangen.

    Hoe herken je de leeftijd van een band?
    Op de band staat een DOT-code. De laatste vier cijfers staan voor de productiedatum. Zo betekent 3209: de 32e week van 2009. Bij een band van voor 2000 staan er slechts 3 cijfers. 

    Winterbanden van Goodyear - dotcode

    Welke band ?

    Tot een maximumaslast van 1.200 kg kun je volstaan met normale personenwagenbanden. Boven de 1.200 kg heb je versterkte personenwagenbanden of bestelwagenbanden nodig. Deze banden hebben een grotere karkassterkte en hogere bandenspanning. Daarnaast zijn deze banden minder gevoelig voor zijwind en veroudering.

    TIP: Verdeel lading gelijkmatig en volgens de voorschriften. Dan voorkom je overbelasting van één van de banden.

     

    We hebben een overzicht voor je gemaakt met geschikte caravan & camper banden.

    Overzicht Camper & Caravan banden >

     

     

  • Oldtimer Trucks bezoeken Sneek

    Afgelopen zaterdag 8 en zondag 9 september 2018 bezochten meer dan 40 oldtimer Trucks ons bedrijf. Een prachtig gezicht om al deze Oldtimer Trucks bij elkaar te zien.

    We hebben speciaal voor u een leuk foto overzicht geplaatst.

  • Herfst, mist, verlichting. Hoe zat het ook alweer?



    Winterbanden van Goodyear - mist_slider

    Wat en hoe?

    Veel relatief nieuwe auto's hebben dagrijverlichting of automatische verlichting en die houden geen rekening met mist. Het probleem met dagrijverlichting is dat het vaak alleen de voorlampen betreft. Als het mistig is, is zo'n auto van achteren slecht tot niet zichtbaar.

    Automatische verlichting gaat bij mist helemaal niet aan. Het is immers licht buiten. Ook daarmee ben je dus zeer slecht zichtbaar. Het is verstandig om vooraf te weten waar in jouw auto de mistverlichting zit, zodat je deze tijdig aan- en uit kan zetten.

    Wanneer?

    Het mistachterlicht mag pas aan als het zicht zeer slecht is. De afstand met je voorganger kan je makkelijk meten door te letten op een hectometerpaaltje. Deze paaltjes geven de afstand van 100 meter aan, dus als je vanaf het ene paaltje het volgende niet meer ziet, is dat een indicatie om je mistachterlicht aan te zetten.

    Deze verlichting mag je echter niet zomaar altijd aanzetten, want dat kan voor verwarring en ergernis zorgen bij je medeweggebruiker. Maar, wanneer is het wel toegestaan je mistverlichting te gebruiken?

    - Bij minder dan 200 meter zicht op een snelweg mag je de mistlampen aan de voorkant aan doen.

    - Bij minder dan 50 meter zicht op een snelweg mag je de mistlampen aan de achterkant aan doen.

    Het is wel belangrijk dat je de mistlampen weer uitzet wanneer de mist opklaart. Het kan je een boete opleveren als je onnodig met mistlampen rijdt. > lees meer

    Spitsstroken

    Soms is het zicht op de spitsstrook onvoldoende voor onze camera's, zoals bij mist en sneeuw. Veiligheid van de weggebruiker blijft de eerste prioriteit. Daarom blijven spitsstroken in dat geval dicht, ook al is het druk op de weg. We kunnen het verkeer dan niet voldoende in de gaten houden om de veiligheid te waarborgen.

    Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan om bij mist en slecht zicht je rijstijl aan te passen, voldoende afstand te houden en niet onnodig te gaan remmen. Houd daarom ook goed de weer-en verkeersdiensten in de gaten voor de actuele situatie.

    Regen

    Door regen kan de weg plotseling verraderlijk glad worden. Ook is er een risico op aquaplaning waardoor uw auto tijdelijk onbestuurbaar wordt. Houd daarom tijdens regenbuien genoeg afstand op uw voorganger en rijd niet te hard. Maak uw schoenzolen ook droog voordat u gaat autorijden. Met natte schoenen kunt u sneller van de pedalen glijden. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties en verhoogt de kans op een aanrijding.


    > bekijk hier alle soorten banden

     

    bron: Rijkswaterstaat Verkeersinfo

Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

SP WinterSport 4D

Superieure handling en grip in de winter voor high performance auto's

  • Uitzonderlijke prestaties op winterse wegen
  • Verbeterde tractie op sneeuw en ijs
  • Controle en grip in natte omstandigheden
  • Brandstofbesparend ontwerp

Uitzonderlijke prestaties op winterse wegen

De SP Winter Sport 4D biedt uitzonderlijke handling en remprestaties in winterweer voor high-performance auto's. Deze band combineert een uniek loopvlakontwerp met materialen die zorgen voor zeer goede grip, en is ontworpen voor optimale prestaties op besneeuwde, bevroren, natte en droge wegen.

Controle en grip in natte omstandigheden

De SP Winter Sport 4D, met lengtegroeven die water snel afvoeren en aquaplaning voorkomen, is geschikt wanneer er sprake is van natte wegen of dooi. De rubbersamenstelling, die zeer goede grip biedt, is geoptimaliseerd om op natte wegen een korte remweg te bieden.

Verbeterde tractie op sneeuw en ijs

Door het unieke profielontwerp komen meer grijpranden in contact met de weg, wat zorgt voor verbeterde tractie op besneeuwde en bevroren wegen. Diepe sneeuwkerven grijpen op het oppervlak en voegen zo extra grip toe als u versnelt, remt en tegen hellingen oprijdt.

Brandstofbesparend ontwerp

Met zijn lichte constructie en materialen verbruikt de SP Winter Sport 4D minder energie om te rollen. Dit resulteert in lagere brandstofkosten en CO2 -uitstoot op uw reizen.

 

Vraag gerust een offerte aan, wij helpen u graag.

 

*Opslag voor uw banden & wielen

Elk voorjaar en najaar wisselen we de banden: van winterbanden naar zomerbanden en andersom. Het ideale moment van de bandenwissel communiceren wij met u via onze social media kanalen. We wisselen uw banden in ons bandenhotel.

Winterbanden van Goodyear - button_bandenhotel

Lees meer over ons bandenhotel >

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

Voor de kleinere auto's

Comfortabel en energie-efficient met een hoge mate van veiligheid
Zomerband voor kleinere auto's voor veilig rijden op natte wegen. Rijdt stil en comfortabel.

Goede rem- en rijprestaties op natte wegen
Volledig silica loopvlak met een verfijnd profielontwerp

Laag geluidsniveau
Profiel met geoptimaliseerde blokverdeling

Hoog comfortniveau
Geoptimaliseerd ontwerp van het contour en de constructie om schokken te absorberen

Verkrijgbaar in 24 bandenmaten

 

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag
  • Voor compacte en middenklasse auto's
  • Testwinnaar ANWB winterbandentest 2017
  • Maximale remprestaties onder alle winterse omstandigheden
  • Kortere remweg op gladde wegen
  • Veilige handling op sneeuw
  • Opvolger van de veelvoudige testwinnaar WinterContact™ TS 850
  • Inchmaat 13-17

De nieuwe WinterContact™ TS 860 zorgt voor maximale veiligheid onder winterse omstandigheden.

De WinterContact™ TS 860 is de opvolger van de veelvoudig testwinnaar ContiWinterContact™ TS 850, welke in de periode 2012 t/m 2015 meer dan 45 keer is uitgeroepen als testwinnaar door vreschillende onafhankelijke experts. De ContiWinterContact™ TS 860 is op bijna alle belangrijke eigenschappen verder ontwikkeld en verbeterd.

Vraag een offerte aan, wij helpen u graag!

*Opslag voor uw banden & wielen

Elk voorjaar en najaar wisselen we de banden: van winterbanden naar zomerbanden en andersom. Het ideale moment van de bandenwissel communiceren wij met u via onze social media kanalen. We wisselen uw banden in ons bandenhotel.

Winterbanden van Goodyear - button_bandenhotel

Lees meer over ons bandenhotel >

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

De allseasonband voor campers in Europa!

Het gemak van het hele jaar reizen met de camper zonder na te hoeven denken over het wisselen van de banden. Waar je ook heen wilt met de camper in Europa, met de VanContact™ Camper kunt u het gehele jaar door veilig en comfortabel op pad.

Hoog laadvermogen voor optimaal comfort en rijplezier
Bij de ontwikkeling van de VanContact™ Camper is speciaal gelet op de ballast die de band aankan om uiteindelijk de veiligheid te verhogen. De camperband draagt het Allseason-symbool, M+S codering en sneeuwvloksymbool en houdt rekening met de CP standaard.

Technische details

CP standaard; speciale drukvereiste standaard voor camperbanden
Specificatie van de drukcapaciteit om:

  • Overbelasting bij ongelijke wielbelastingverdeling te voorkomen.
  • Maximale stijfheid van de band te creëren.
  • Ongelijke slijtage te vermijden.
  • Veiligheid van de camper te verhogen.

Wat je moet weten over de CP standaard?

  • CP laadvermogen = standaard 8PR band met verhoogde bandenspanning aan de achterzijde
  • CP geldt voornamelijk voor single-tyre fitment op campers/bestelwagens.
  • CP twin fitment is toegestaan bij maximale lading van 1,85 × single-tyreload index
  • Vervangingen van C tot CP banden en vice versa zijn mogelijk
  • Let op: houdt je aan de richtlijnen en mogelijke instructies van de voertuigfabrikant
  • CP banden vereisen hoge druk rubberen inlaatkleppen of metalen kleppen.

 

Uitstekende remprestatie op nat wegdek en aquaplanningprestaties 
De hoeveelheid lamellen maximaliseren de randlengte voor het blokkeren op natte wegen. De v-vormige drainage en brede zijdelingse groeven optimaliseren waterdistributie vanaf het midden van de band naar de buitenkant.

Uitstekende grip, remprestaties en handling op besneeuwd wegdek
De golfvormige lamellen verhogen lengte van de randen van de lamellen. De middengroeven met sterke en efficiënte gripranden verhogen de blokkering op sneeuw.

Korte remweg op droog wegdek
De ribstructuur in het midden van de band verhogen de stijfheid van het loopvlak waardoor een korte remweg, goede handling en stabiliteit gecreëerd wordt.

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

Winter Response 2

Remmen en handling met vertrouwen in alle winterse omstandigheden

  • Uitstekende grip op sneeuw in bochten
  • Prima remprestaties tijdens de winter
  • Uitstekende handling in natte weersomstandigheden
  • Lage rolweerstand

Uitstekende grip in bochten op sneeuw

De nieuwe Winter Response 2 heeft een aangepast profielontwerp voor een betere tractie in de bochten op sneeuw en ijs.

Op een betrouwbare manier remmen tijdens de winter

Ons innovatieve Reverse Snowguide profielontwerp houdt sneeuw vast in het centrale gedeelte van het profiel, waardoor er een groter contactoppervlak met de weg ontstaat en dus ook meer grip tijdens het remmen en versnellen.

Prima handling in winterse weersomstandigheden

Aangepast profielontwerp zorgt voor betere remprestaties en handling in natte weersomstandigheden, alsook een verbeterde tractie op sneeuw en ijs.

Lage rolweerstand

Sterke prestaties op gebied van rolweerstand en brandstofefficiëntie dankzij een optimale constructie die minder vervorming met zich meebrengt dan een standaard band.

 

Voor meer informatie en of deze band geschikt is voor uw voertuig?, vraag een offerte aan.

 

*Opslag voor uw banden & wielen

Elk voorjaar en najaar wisselen we de banden: van winterbanden naar zomerbanden en andersom. Het ideale moment van de bandenwissel communiceren wij met u via onze social media kanalen. We wisselen uw banden in ons bandenhotel.

Winterbanden van Goodyear - button_bandenhotel

Lees meer over ons bandenhotel >

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

De nieuwe band voor bestelwagens, Campers en caravan waar u blind op kunt vertrouwen.

U legt er 10.000 km meer mee af, bespaart brandstof en heeft een kortere remweg op natte wegen.

  • Beter kilometrage, zodat u verder kunt rijden zonder te tanken
  • Bespaart brandstof en dus kosten
  • Beter remgedrag op natte wegen voor meer veiligheid

Waarom deze band kiezen

Beter kilometrage, zodat u langer kunt rijden zonder te tanken

Nieuwe composiettechnologie die zorgt voor betere slijtvastheid, hoger kilometrage en beter remgedrag op nat wegdek voor meer veiligheid.

Beter remgedrag op natte wegen voor meer veiligheid

Groter contactvlak in combinatie met dunne radiale groeven zorgt voor betere grip op een nat wegdek en minder geluid.

Bespaart brandstof en dus kosten

Koelere kussenlaag gecombineerd met optimale constructie zorgt voor minder warmteproductie en lagere rolweerstand

 

 

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

De vierseizoenenband voor de slimme bestuurder

  • Uitstekende grip in natte omstandigheden.
  • Verbeterde handling op besneeuwde en droge wegen.
  • Hoog kilometrage.

Slimme kopers kiezen Fulda

Uitzonderlijk goede koop van een vertrouwd Duits bandenmerk. Fulda-banden zijn de enige banden voor de slimme koper.

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

Aanbevolen door 98% van de consumenten

Bereid u voor op lange ritten vol rijplezier, op en top veilig, met banden die uw beslissingen instinctief overbrengen op het wegdek. Voor weggebruik

5 keer test winnaar  / Geprezen om zijn weggedrag en veiligheid
 
Rijprecisie, stuurcontrole en zeer réactief

• Dynamic response'-technologie: een hybride gordel van aramide en nylon brengt de stuurbewegingen nauwkeurig over naar de weg.
• Een ultrareactief profielontwerp, dat zich constant aan de weg aanpast voor een optimaal contactvlak met de weg.

 

Hoog veiligheidsniveau op nat wegdek

• Een nieuw rubbermengsel met speciale functionele elastomeren en silica staat garant voor uitstekende grip en optimaal remvermogen op nat wegdek.
• Brede en diepe lengtegroeven voeren het water perfect af als de weg nat is.

 

 

 

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

Meer controle, zelfs onder barre winterse weersomstandigheden.

- Aanbevolen door 95% van de consumenten.
- Nr 1 in remmen en weggedrag op sneeuw"  - Autobild Sport cars okt 2016

Speciaal ontworpen voor de meest veeleisende autofabrikanten.

Vraag gerust een offerte aan, wij helpen u graag.

 

*Opslag voor uw banden & wielen

Elk voorjaar en najaar wisselen we de banden: van winterbanden naar zomerbanden en andersom. Het ideale moment van de bandenwissel communiceren wij met u via onze social media kanalen. We wisselen uw banden in ons bandenhotel.

Winterbanden van Goodyear - button_bandenhotel

Lees meer over ons bandenhotel >

Op voorraad
Bekijk dit product
   
Nieuw
Aanbieding
Youtube
Tip
Prijs op aanvraag

StreetResponse 2

Verbeterde prestaties op een nat en droog wegdek; uitermate geschikt voor stadswagens.

  • 6% kortere remweg op nat in vergelijking met de voorganger*
  • 4% kortere remweg op droog in vergelijking met de voorganger*
  • Betrouwbare handling

Rondomlopende groeven

Een betere grip op nat dankzij twee brede rondomlopende groeven

Kortere remafstand op droog

Meerdere laterale groeven zorgen voor een kortere remafstand op nat en op droog 

Kortere remafstand op nat

De geoptimaliseerde vorm met afgeronde voetafdruk helpt om de waterlaag op een efficiënte manier te doorbreken 

 

 

Op voorraad
Bekijk dit product
   

© Veenstra Sneek 2018 | Realisatie Inzet Online